Jaga oma teadmisi, Virginia Shea 6. käsk.

Interneti ajastul üldiselt on antud käsk väga hästi välja paista ning välja kujunenud, võrdluseks võin tuua enda põhikooli aja kus internet oli suhteliselt tundmatu loom ning ei teadnud sellistest asjadest nagu suhtlusvõrgustikud ning wikipedia laadsed tooted, kõik pidi omal jõul ja ainult õppejõu, raamatute või vanemate teadmiste pealt tegema.

Nüüd kui internet on kättesaadav ja laialdaselt levinud, siis võib ükskõik mis teadmise ükskõik mis ajal kellegilt teiselt interneti vahendusel kätte saada täiesti vabalt.

Siinkohal võibki tuua näite elust enesest kuidas olen jaganud enda teadmisi: esimeseks näiteks võib tuua kooli ning õppimise. Tänasel päeval ei kujutaks mina elu ilma suhtlusvõrgustiketa ettegi ning sama kehtib ka kooli ning koolikaaslaaste puhul, nimelt on ma arvan et igal koolis õppival inimesele on oma suhtlusvõrgustiku grupp kus saab vabalt suhelda kõigi kursakaaslastega, nii ka minul. antud grupis olen enda teadmisi jaganud mõnel alal mida tean natuke rohkem kui võibolla keegi teine, ning samamoodi olen ka infot pärinud kursakaaslastelt kes teavad mõnda teist asja veidi rohkem või paremini. Minul isiklikult on opsüsteemide maailm üsna tuttav ning antud ainega sain aidata nii mõndagi teist kursakaaslast arusaamisel ning teadmiste parendamisel.

Samuti võib näiteks tuua githubid ja taolised platformid kus saad enda koodi jagada maailmaga, see sama kood jagamine juba minu arvates kuulub ka teadmiste jagamise alla, nii olen ka mina enda (küll väga lihtsaid) kooditükke jaganud inimestega kellega pole päriselus (ega ka internetis) mitte kordagi suhtlenud, see juba näitab kogu teadmejagamise ning interneti võimu, et saad ükskõik kellelt maailmas midagi uurida ja infot endale talletada.

Siinkohal oleks vist lollus jätta mainimata Wikipedia mis on mind ja ma arvan et sadu miljoneid inimesi aidanud igasuguse info otsimisel ning õppimisel, kui isiklikke näiteid tuua siis olen parandanud täpselt ühe wikipedia artikli minu kunagise kooli kohta (kahjuks täpselt ei mäleta mis teemal see isegi oli, kuna see oli üle 15 aasta tagasi), aga siiski, seda infot võib olla vaja sadadel inimestel, ning mina sain neid aidata lihtsalt oma teadmistega.

Comments

Popular posts from this blog

Virtuaalreaalsuse seadmed läbi aja